Idealen idag och kraven vi har…?

Nu är det sent, jag kanske borde sova men som vanligt är jag vaken (I’m a children of the night) För er som sett Mel Brook’s parodi på Dracula; ni förstår hoppas jag?!

Som sagt, vaken och scrollar omkring på allt från Facebook, 9gag och Youtube,
Och för att plåga mig lite, eller kanske peppa, så kollar jag på bilder som föreställer folk som har tappat mycket i vikt, eller bara helt enkelt blivit mer vältränade.

Medan jag så ofta tänker, det kommer aldrig bli jag som lägger ut en sådan bild eller att; SHIT nu ska jag kämpa för att kunna lägga ut en sådan bild. (Humöret har sina upp och nedgångar…)

Men så tänker jag med, vad är ideal? Måste jag se ut som en Barbie, eller världens mest trimmade människa för att bli nöjd? För att kunna lägga ut en sådan bild? Vad är mitt mål?
Jag har aldrig riktigt satt ett slutmål, för jag vet att om jag nu skulle misslyckas med allt så skulle jag bli så förbannad för att jag inte kom “i mål”.

Jag har ju än så länge mitt delmål, 10 kg innan den första december. Just nu känns det ganska hopplöst, men imorgon kanske jag känner mig mer taggad. Dagsformen ändras hela tiden.

Jag fortsätter i alla fall med mina Herbalife-shakes och går på WLC-mötena trots att det senaste har det bara gått kasst. Träningen är det ju allra sämst med, men tänkte faktiskt eventuellt dra på mig mina gamla knäskydd och känna på volleybollen igen på måndag,  efter över ett års uppehåll. Puh, får inte bli besviken på mig själv, jag vet att jag inte kommer vara lika bra nu som då…Men, nu ska jag försöka sova. En dag i morgon med, eller ah, idag! Lite motivation nu med så här i mörkaste natten!

201311431105230825614_sbig hayh_204350575 Motivational-Fitness-Workout-Quotes-61

Leave a Reply

